Tutaj można reklamować fora.
Fora godne polecenia:
- www.rasynocy.darmowefora.pl
Witamy, Gość
Grudzień 24, 2024, 17:04:02
Grudzień 24, 2024, 17:04:02
Aktualności:
61
dnia: Sierpień 28, 2015, 17:31:05
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
62
dnia: Sierpień 28, 2015, 17:29:09
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
63
dnia: Sierpień 27, 2015, 19:19:14
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
64
dnia: Sierpień 27, 2015, 19:18:44
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Tutaj można pisać na każdy temat ze wszystkimi i o wszystkim.
|
65
dnia: Sierpień 27, 2015, 19:17:52
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Jeśli ktoś bardzo szybko potrzebuje pieniędzy, a ma coś niepotrzebnego w swoim ekwipunku, może tu sprzedać za dowolną (bez przesady) cenę. Od razu może dodać sobie pieniądze (dokładnie tyle za ile chce sprzedać ów rzecz), a kiedy indziej inna osoba będzie mogła kupić sobie ten przedmiot, a potem sprzedać.
|
66
dnia: Sierpień 27, 2015, 19:16:17
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Na stanie mamy:
|
67
dnia: Sierpień 27, 2015, 17:04:54
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Mag jest to jednocześnie praca i "powołanie". Magiem nie może być byle kto. Mag musi mieć predyspozycje magiczne, czyli musi umieć posługiwać się prostą magią, tworzyć miksturki oraz magiczne przedmioty.
Każdy mag w rodzinie musiał mieć maga. Mógł być to ojciec, dziadek, pradziad lub wuj. Magicznych umiejętności nie da się nauczyć - są to umiejętności wrodzone. Taka sama sytuacja jest z uczniami magów. Nie może być to byle jaki 10 letni chłopiec. MIKSTURKI Mikstura Leczenia Wylanie kilku kropel na język powoduje przypływ sił witalnych, zasklepienie się ran, a także przywrócenie zmarłego do życia. Mikstura Strachu Eliksir ten pozwala na zobaczenie swoich/czyichś najstraszniejszych lęków i obaw. Może wywołać depresję, skłonności samobójcze lub berzerkerski szał. Mikstura Miłości Eliksir należy wypić i pomyśleć o wybrance/wybranku. Najlepiej podczas pełni/o północy, gdyż to zwiększa moc mikstury. Eliksir może nie zadziałać, jeśli osoba, o której myślisz, jest ranna, zakochana (w kimś innym - lub w tobie), w śpiączce lub jest twoim wrogiem. Mikstura Snu Po wypiciu powoduje natychmiastowe zapadnięcie w magiczny sen, z którego wybudzić można tylko Miksturą Życia. Ten eliksir pije się na własną odpowiedzialność. Można się już nie wybudzić... Mikstura Zapomnienia Po wypiciu, zapomina się to, o czym chciało się zapomnieć. Może trwale usunąć część lub wszystkie wspomnienia. Mikstura Niewidzialności Pozwala stać się niewidzialnym na okres 1 dnia. Nie należy go jednak używać zbyt często, gdyż można trwale 'zniknąć'. Opis miksturek stworzone przez Deacona. |
68
dnia: Sierpień 27, 2015, 16:23:14
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Aby każdy mógł zdobywać jakoś pieniądze, można zapisać się do jakiejś pracy. Do każdej z nich może zapisać się dwoje ludzi.
Wypłaty są w niedzielę. Każdy otrzymuje po 30 monet. Dla kobiet: - krawcowa (2 wolne) - kucharka (2 wolne [karczma w królestwie] + 2 wolne [karczma we wsi] + 2 wolne [na zamku]) - służąca na zamku (po 2 na każdego członka królewskiej rodziny). Dla mężczyzn: - mag (2 wolne) - kowal (2 wolne) - stajenny (2 wolne) - woźnica (2 wolne) - grajek na dworze królewskim (2 wolne) |
69
dnia: Sierpień 27, 2015, 15:55:42
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Wychowanie rycerskie:
• Wzór rycerza: silny żołnierz, przepojony kultem bojowej odwagi; • Mistrz w posługiwaniu się mieczem i tarczą; • Wyróżniał się poczuciem humoru, troską o własne imię i wierną służbę królowi. Metody i ideały wychowania rycerskiego: życie wojskowe – odwaga, wytrwałość, zręczność w walce; życie dworskie – uprzejmość, udział w ceremoniach; życie religijne – litość, szlachetność wobec pokonanych. Trzy stopnie wychowania rycerskiego: 7 – 8 lat – paź na dworze, pod kierunkiem mistrza – jazda, pływanie, władanie łukiem, tarczą i włócznią, służył panu (królowi); 14 – 15 lat – giermek – pod opieką pana dworu lub najdzielniejszego rycerza – uczony trudnych ćwiczeń wojennych, popisów w turniejach, towarzysz pana w wyprawach wojennych, uczył się etyki dworskiej, honoru, śpiewania ballad, gry na instrumencie, układania wierszy; 21 lat – pasowanie na rycerza – kilkudniowa ceremonia – pan obdarowywał go majątkiem. Ideał rycerza: człowiek czynu; lojalny wobec zwierzchników; łaskawy dla poddanych; oddany sługa kościoła; Bogu – duszę, życie – królowi, serce – damom, sława – dla siebie; 7 cnót: jazda konna, pływanie, strzelanie z łuku, szermierka, łowy, gra w szachy, poezja. Osiem cnót rycerskich: 1. Życie w prawdzie. 2. Wiara. 3. Żałowanie grzechów. 4. Dawanie dowodów pokory. 5. Miłowanie sprawiedliwości. 6. Bycie miłosiernym. 7. Bycie szczerym i wielkodusznym. 8. Znoszenie prześladowań. źródła: http://sciaga.pl/tekst/104316-105-wychowanie-rycerskie-mieszczanstwo-uniwersytety-renesans-erazm-z-rotterdamu https://pl.wikipedia.org/wiki/Osiem_cn%C3%B3t_rycerskich |
70
dnia: Sierpień 27, 2015, 15:48:25
|
||
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan | ||
Polować mogą tylko mężczyźni. Za upolowane zwierzę otrzymuje się odpowiednią ilość monet.
1. Cyklop - najczęściej spotyka się go w jaskiniach przy górach. Bardzo boją się światła. Za zabicie jednego otrzymuje się 150 monet. 2. Jeleniowate - miejscem występowania tych zwierząt jest las. Za zabicie otrzymuje się 30 monet. 3. Dzik - jest to również zwierzę leśne. Za zabicie otrzymuje się 50 monet. 4. Zając - leśne zwierzę, dość łatwe do upolowania. Za zabicie otrzymuje się 15 monet. 5. Borsuk - mieszka w lesie. Łatwy do upolowania. Za zabicie otrzymuje się 15 monet. 6. Wilk - jak każde wyżej wymienione zwierzę mieszka w lesie. Za zabicie otrzymuje się 65 monet. 7. Lis - również mieszka w lesie. Za zabicie otrzymuje się 50 monet. 8. Wiewiórka - mieszkanka lasu, kryje się głównie na drzewach. Za zabicie otrzymuje się 10 monet. Za złowienie ryby nad rzeką otrzymuje się 3 monety. Zdjęcia: google grafika. |