Witamy, Gość
Grudzień 24, 2024, 17:04:02
Aktualności:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8
 61 
 dnia: Sierpień 28, 2015, 17:31:05 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan

 62 
 dnia: Sierpień 28, 2015, 17:29:09 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan

 63 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 19:19:14 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Tutaj można reklamować fora.

Fora godne polecenia:
- www.rasynocy.darmowefora.pl

 64 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 19:18:44 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Tutaj można pisać na każdy temat ze wszystkimi i o wszystkim.

 65 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 19:17:52 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Jeśli ktoś bardzo szybko potrzebuje pieniędzy, a ma coś niepotrzebnego w swoim ekwipunku, może tu sprzedać za dowolną (bez przesady) cenę. Od razu może dodać sobie pieniądze (dokładnie tyle za ile chce sprzedać ów rzecz), a kiedy indziej inna osoba będzie mogła kupić sobie ten przedmiot, a potem sprzedać.

 66 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 19:16:17 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Na stanie mamy:

 67 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 17:04:54 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Mag jest to jednocześnie praca i "powołanie". Magiem nie może być byle kto. Mag musi mieć predyspozycje magiczne, czyli musi umieć posługiwać się prostą magią, tworzyć miksturki oraz magiczne przedmioty.
Każdy mag w rodzinie musiał mieć maga. Mógł być to ojciec, dziadek, pradziad lub wuj. Magicznych umiejętności nie da się nauczyć - są to umiejętności wrodzone.
Taka sama sytuacja jest z uczniami magów. Nie może być to byle jaki 10 letni chłopiec.



MIKSTURKI
Mikstura Leczenia
Wylanie kilku kropel na język powoduje przypływ sił witalnych, zasklepienie się ran, a także przywrócenie zmarłego do życia.

Mikstura Strachu
Eliksir ten pozwala na zobaczenie swoich/czyichś najstraszniejszych lęków i obaw.
Może wywołać depresję, skłonności samobójcze lub berzerkerski szał.

Mikstura Miłości
Eliksir należy wypić i pomyśleć o wybrance/wybranku. Najlepiej podczas pełni/o północy, gdyż to zwiększa moc mikstury.
Eliksir może nie zadziałać, jeśli osoba, o której myślisz, jest ranna, zakochana (w kimś innym - lub w tobie), w śpiączce lub jest twoim wrogiem.

Mikstura Snu
Po wypiciu powoduje natychmiastowe zapadnięcie w magiczny sen, z którego wybudzić można tylko Miksturą Życia.
Ten eliksir pije się na własną odpowiedzialność. Można się już nie wybudzić...

Mikstura Zapomnienia
Po wypiciu, zapomina się to, o czym chciało się zapomnieć.
Może trwale usunąć część lub wszystkie wspomnienia.

Mikstura Niewidzialności
Pozwala stać się niewidzialnym na okres 1 dnia.
Nie należy go jednak używać zbyt często, gdyż można trwale 'zniknąć'.

Opis miksturek stworzone przez Deacona.

 68 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 16:23:14 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Aby każdy mógł zdobywać jakoś pieniądze, można zapisać się do jakiejś pracy. Do każdej z nich może zapisać się dwoje ludzi.
Wypłaty są w niedzielę. Każdy otrzymuje po 30 monet.

Dla kobiet:
- krawcowa (2 wolne)
- kucharka (2 wolne [karczma w królestwie] + 2 wolne [karczma we wsi] + 2 wolne [na zamku])
- służąca na zamku (po 2 na każdego członka królewskiej rodziny).

Dla mężczyzn:
- mag (2 wolne)
- kowal (2 wolne)
- stajenny (2 wolne)
- woźnica (2 wolne)
- grajek na dworze królewskim (2 wolne)

 69 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 15:55:42 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Wychowanie rycerskie:
• Wzór rycerza: silny żołnierz, przepojony kultem bojowej odwagi;
• Mistrz w posługiwaniu się mieczem i tarczą;
• Wyróżniał się poczuciem humoru, troską o własne imię i wierną służbę królowi.

Metody i ideały wychowania rycerskiego:
 życie wojskowe – odwaga, wytrwałość, zręczność w walce;
 życie dworskie – uprzejmość, udział w ceremoniach;
 życie religijne – litość, szlachetność wobec pokonanych.

Trzy stopnie wychowania rycerskiego:
 7 – 8 lat – paź na dworze, pod kierunkiem mistrza – jazda, pływanie, władanie łukiem, tarczą i włócznią, służył panu (królowi);
 14 – 15 lat – giermek – pod opieką pana dworu lub najdzielniejszego rycerza – uczony trudnych ćwiczeń wojennych, popisów w turniejach, towarzysz pana w wyprawach wojennych, uczył się etyki dworskiej, honoru, śpiewania ballad, gry na instrumencie, układania wierszy;
 21 lat – pasowanie na rycerza – kilkudniowa ceremonia – pan obdarowywał go majątkiem.

Ideał rycerza:
 człowiek czynu;
 lojalny wobec zwierzchników;
 łaskawy dla poddanych;
 oddany sługa kościoła;
 Bogu – duszę, życie – królowi, serce – damom, sława – dla siebie;
 7 cnót: jazda konna, pływanie, strzelanie z łuku, szermierka, łowy, gra w szachy, poezja.

Osiem cnót rycerskich:
1. Życie w prawdzie.
2. Wiara.
3. Żałowanie grzechów.
4. Dawanie dowodów pokory.
5. Miłowanie sprawiedliwości.
6. Bycie miłosiernym.
7. Bycie szczerym i wielkodusznym.
8. Znoszenie prześladowań.


źródła:
http://sciaga.pl/tekst/104316-105-wychowanie-rycerskie-mieszczanstwo-uniwersytety-renesans-erazm-z-rotterdamu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Osiem_cn%C3%B3t_rycerskich

 70 
 dnia: Sierpień 27, 2015, 15:48:25 
Zaczęty przez Tristan - Ostatnia wiadomość wysłana przez Tristan
Polować mogą tylko mężczyźni. Za upolowane zwierzę otrzymuje się odpowiednią ilość monet.

1. Cyklop - najczęściej spotyka się go w jaskiniach przy górach. Bardzo boją się światła. Za zabicie jednego otrzymuje się 150 monet.


2. Jeleniowate - miejscem występowania tych zwierząt jest las. Za zabicie otrzymuje się 30 monet.


3. Dzik - jest to również zwierzę leśne. Za zabicie otrzymuje się 50 monet.


4. Zając - leśne zwierzę, dość łatwe do upolowania. Za zabicie otrzymuje się 15 monet.


5. Borsuk - mieszka w lesie. Łatwy do upolowania. Za zabicie otrzymuje się 15 monet.


6. Wilk - jak każde wyżej wymienione zwierzę mieszka w lesie. Za zabicie otrzymuje się 65 monet.


7. Lis - również mieszka w lesie. Za zabicie otrzymuje się 50 monet.


8. Wiewiórka - mieszkanka lasu, kryje się głównie na drzewach. Za zabicie otrzymuje się 10 monet.




Za złowienie ryby nad rzeką otrzymuje się 3 monety.



Zdjęcia: google grafika.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
stadniniakonna zaburzenia watahashiraberu equestrian-world cheeeemia